woensdag 16 december 2009

Goed Nieuws!

Ooit had ik eens een interessant gesprek met een tutorgroepgenootje van de EH. Het leek ons allebei erg mooi om een opvang op te richten voor ex gedetineerden. Vaak worden deze mensen niet goed opgevangen en komen ze snel weer in de problemen terecht. We zijn nu een aantal jaren verder, maar het gesprek komt af en toe nog wel eens naar boven. Ook toen ik een mailtje kreeg van iemand met de vraag of ik een 'Goed Nieuws' krantje wou maken voor de stichting waar zij stage liep. Dit bleek een opvang te zijn voor ex gedetineerden... Deze mensen komen vaak negatief in het nieuws, maar met deze krant wil de stichting positief nieuws over deze mensen naar buiten brengen. En wanneer is nu een betere tijd dan met kerst? Ik vind het bijzonder dat ik op een hele andere manier mijn talenten hiervoor heb in kunnen zetten dan ik me daar in de bibliotheek van de EH had kunnen bedenken.
Zie hier één van de pagina's. Echt heel erg tof om te lezen wat deze mensen als goed nieuws beschouwen.

2 opmerkingen: