vrijdag 18 september 2009

Perfume

Sommige momenten willen we ons graag blijven herinneren. We maken als een gek foto's bij elke bijzondere gelegenheid. Of we houden een blog bij onder het mom van de ander een kijkje in je leven gunnen. Maar stiekem lezen we zelf graag terug hoe ons leven een week, een maand of een jaar geleden was. Ook ik doe mijn best om mijn mooiste, tofste herinneringen vast te leggen. Maar gister kwam ik tot de ontdekking dat er voor mij één manier is waarop herinneringen weer heel sterk naar boven komen. Als de geur van het parfum die ik gebruikte tijdens een van deze momenten mijn reukorgaan weer weet te vinden, komen de meest bijzonder gevoelens naar boven. Het is wel jammer dat je deze momenten niet kunt scheiden in goede en slechte.

Een paar voorbeelden:
Puma Flowing & Naomagic: Mooie herinneringen aan mijn middelbare periode komen naar boven als ik één van deze twee parfums ruik. Er ontstaat een soort van heimwee gevoel naar die onbevangen, 'makkelijke' periode.
Tommy Girl: Slechte herinneringen aan een fout ex-vriendje. Hij ruikt lang niet zo lekker meer zoals ik dat ooit vond.
Bruno Banani: Doet me terug denken aan de mooie, zorgeloze periode die ik vorig jaar heb mogen meemaken aan het begin van mijn NSEde leven. Met name het kringhuisweekend van Veritas heeft een sterke 'Bruno Banani' lucht.

Op dit moment ben ik net weer naar Bruno Banani overgestapt, maar het is lange tijd Esprit Connect geweest. Ik ben benieuwd welke herinneringen deze geur naar boven brengt als ik deze over een paar maanden weer tegenkom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten